Podczas Defence24 Days, w panelu poświęconym modernizacji polskiej Marynarki Wojennej, niemałe poruszenie wywołała informacja, że morski rodzaj sił zbrojnych planuje pozyskanie korwet "Murena". To oznacza kolejne przedsięwzięcie związane z budową okrętów bojowych i nie brakuje koncepcji na to, jak miałyby wyglądać, mimo dużego sceptycyzmu specjalistów co do wracania do tego programu. Pojawiają się również koncepty, a swój przedstawiło biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting z Gdańska.
Polska Grupa Zbrojeniowa zapłaciła 157 mln zł za ubezpieczenie trzech fregat budowanych w ramach programu Miecznik, choć budowa pierwszego zaczęła się niedawno - poinformowali wiceministrowie obrony i aktywów państwowych Cezary Tomczyk oraz Marcin Kulasek.
Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.
W środę, 8 maja br. o godzinie 12.00 w stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding S.A. odbędzie się uroczystość cięcia pierwszej blachy do budowy promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym. Prom zamówiony został przez jedną z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.
Zakończyły się próby fabryczne silnika wysokoprężnego MTU 20V8000M71 przeznaczonego na pierwszą z trzech fregat Miecznik, budowanej od sierpnia ub. r. W niedalekiej przyszłości zostanie on dostarczony do gdyńskiej stoczni celem umieszczenia go w siłowni okrętowej.
Babcock International Group aktywnie wspiera konsorcjum PGZ-Miecznik w ramach programu dostawy trzech wielozadaniowych fregat dla polskiej Marynarki Wojennej, a wiedza i doświadczenie firmy mają pozwolić usprawnić realizację tego kluczowego dla polskiego bezpieczeństwa przedsięwzięcia.
Trwają intensywne prace budowlane przy największym obiekcie w gdyńskiej stoczni. Obiekt, w którym będą montowane kadłuby wielozadaniowych fregat programu "Miecznik" nabiera oczekiwanego wyglądu tak od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Pojawia się w nim także kluczowe wyposażenie przeznaczone do prac stoczniowych.
W Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo 16 marca odbyły się Gdańskie Targi Szkół Ponadpodstawowych. Ważnym punktem wydarzenia była gala konkursu „Pracodawca Przyjazny Gdańskiej Szkole Zawodowej”, w trakcie której wręczono nagrody Prezydenta Miasta Gdańska pracodawcom najbardziej zaangażowanym we współpracę ze szkołami branżowymi i technikami. Wśród wyróżnionych znalazła się gdańska stocznia od wielu lat współpracująca ze Szkołami Okrętowymi i Technicznymi Conradinum.
W gdańskiej stoczni odbyło się uroczyste położenie stępki pod nowoczesny niszczyciel min proj. 258, przyszłego ORP Rybitwa (605). To drugi, jaki znajdzie się w wyposażeniu 12. Dywizjonu Trałowców i zarazem piąty okręt typu Kormoran II, który trafi do polskiej Marynarki Wojennej. Wydarzenie ma miejsce zaledwie dwa miesiące po ceremonii cięcia blach rozpoczynającej budowę.
PGZ Stocznia Wojenna podpisała z firmą Terma umowę na dostawę systemu bezpośredniej obrony okrętu C-Guard, który zostanie wykorzystane przy budowie wielozadaniowych fregat w ramach programu Miecznik dla polskiej Marynarki Wojennej. To kolejny dowód współpracy z podmiotami zaangażowanymi w dostawy kluczowego uzbrojenia i wyposażenia dla okrętów, które w latach 2029-2031 wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów.
Postępują prace przy zawalonym moście w Baltimore. Zostanie otwarta wodna trasa dla jednostek rekreacyjnych
Vard zbuduje dwa statki serwisowe do obsługi tajwańskiej farmy wiatrowej na morzu
Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna otworzyła drzwi do świata innowacji
CMS wspiera Gaz-System przy zawarciu pierwszej w Polsce umowy czarteru jednostki FSRU
Huti zapowiadają nasilenie ataków na statki
APRS S.A. podsumowuje projekt w zakresie ochrony wód